Youtube filmpjes starten

Vraagje,

Als ik vanuit mijn quizmaster view een filmpjes start (Kiezen is verliezen), moet deze dan ook automatisch starten in de deelnemersview?

Dit lukte precies niet bij me.

Dit is inderdaad hoe het zou moeten werken. Bij mij speelt het filmpje automatisch af in het deelnemersscherm en niet in het quizmasterscherm. Je moet wel kijken dat je youtube filmpjes op de juiste privacy instelling staan.

ik heb juist eens een ‘reeds gemaakte’ quiz geprobeerd. Ook daar heb ik hetzelfde voor, en combinaties van pc/laptop/GSM geprobeerd, geen combinatie krijg ik aan het werk…
@Roel kan jij iets in de log vinden waarom dit niet werkt?

Thanks @Jimmy34 voor de uitleg, klopt.
Deelnemersscherm zou automatisch moeten afspelen en dat van het quizmasterscherm niet.

Ik heb zopas zelf getest en merk dat autoplay inderdaad niet meer werkt op Chrome. Na wat zoeken blijkt het volgende:

Autoplay zal werken op basis van de “user engagement”. Dit betekent dat je eerst enkele keren handmatig op play zal moeten klikken waarna Google Chrome zal begrijpen dat autoplay wenselijk is voor de gebruiker. Meer info hier.

Ik zal bestuderen wat ik concreet kan doen of wat ik moet/kan aanpassen aan de code.

Interessante voorbeelden uit artikel:

Example 1: Every time a user visits VideoSubscriptionSite.com on their laptop they watch a TV show or a movie. As their media engagement score is high, autoplay is allowed.

Example 2: GlobalNewsSite.com has both text and video content. Most users go to the site for text content and watch videos only occasionally. Users’ media engagement score is low, so autoplay wouldn’t be allowed if a user navigates directly from a social media page or search.

Example 3: LocalNewsSite.com has both text and video content. Most people enter the site through the homepage and then click on the news articles. Autoplay on the news article pages would be allowed because of user interaction with the domain. However, care should be taken to make sure users aren’t surprised by autoplaying content.

Example 4: MyMovieReviewBlog.com embeds an iframe with a movie trailer to go along with their review. The user interacted with the domain to get to the specific blog, so autoplay is allowed. However, the blog needs to explicitly delegate that privilege to the iframe in order for the content to autoplay.