Welke features inbouwen? [POLL]

Hier kan iedereen meedenken en stemmen op nieuwe features.
Deze met de meeste stemmen krijgen voorrang:

• Willekeurige quizknop: speel snel een nieuwe quiz waarbij het systeem quizvragen kiest.
  • Mediabestanden toevoegen aan de eerste ronde
  • Tweede antwoordfoto toevoegen aan de fotoronde
  • Extra types quizvragen
  • Kwissen een rating kunnen geven
  • Naam van je quiz later nog kunnen aanpassen
  • Eigen rondes kunnen samenstellen
  • Database met je eigen vragen kunnen raadplegen. “toon me alle vragen die ik heb toegevoegd”
  • Kunnen zoeken in de database met quizvragen: “toon me geschiedenis, cultuur, sport,…”
  • Een notitie bij iedere vraag schrijven zodat je als quizmaster extra info kan geven over een vraag

0 stemmers

Features die reeds werden toegevoegd:

• Achtergrondkleur aanpassen tijdens het spelen

Laat een berichtje na als je een leuk idee hebt!

Apart een muzieknummer of mp3 uploaden is misschien overkill aangezien Youtube ook muziek afspeelt…

Feedback van Mirko:

Gisteren terug gespeeld. 4 teams van 9. Ze vonden het super. Ben wel vergeten kleur te zetten. Zou toch beter een quiz setting worden.

Infeite zou je moeten starten met een wizard.

1 : hoeveel spelers ( en aanpasbaar achteraf)
2 : welk stramien ?

• slimste mens : auto ronden creatie
  • … andere quiz layouts…
  • … blanco custom
    3 : Logo of titel van de quiz (bvb de slimste mens van brussels, de slimste mens de kvk oostende, …

Indien custom :

• titel, logo, aantal spelers, seconden of punten. Start score (nu doet erik dat : ik geef je elk 60 seconden -> met kleine animatie), kleur, naam man de quizmaster, locatie van de quiz, …
    namen, organisatie, titel, locatie en logo—> al deze info leidt tot een aangepaste oorkonde die wordt ge-emaild na het spel. Dan print je dat af met alles ingevuld in een handschrift font. Zelfs met templates, zodat je ook oorkondes kan hebben voor andere quiztypes. (In de webshop een paar leuke bekers, of andere custom prijzen). Ik maakte op kerstavond een slimste mens beker.

• rondes maken buiten de slimste mens wordt eenvoudiger. Meeste concepten zijn zoals 369. Fragment/beeld/geluid/vraag. Dan keuze knop/aan beurt/aantal punten etc.
    Hier zal je een kleine marktstudie moeten doen van types quiz. Heel veel quizzen zijn nog steeds op papier. Dan moeten ze hun naam erop schrijven en wordt er per ronde verbeterd. Stel dat je een printer bij de hand hebt dan je app de gepersonaliseerde prints kunnen doen. De teams vullen nog steeds in (multiple choice vragen ook bvb).
    De quizmaster heeft de site ter begeleiding voor de vraagstelling. De correctie van de antwoorden kan digitaal en er kan al dan niet live gevolgd worden tijdens de correctie (de puntentelling op deelnemer scherm)

Heel veel quiz organisatoren zouden dit de max vinden.

Knop systeem moet centraal trouwens. Ik speelde gisteren over 4G. Er was een delay op de scherms. Gelukkig werden de seconden correct gecorrigeerd op het deelnemers scherm. Maar afdrukken op smartphone zou delays hebben en ongenoegen. Centrale knoppen op de quizmaster pc niet.

Vooral het gebruik kunnen maken van een foto of filmpje in de eerste ronde (zoals op tv) lijkt me handig. Nu is het inderdaad naar een ander tabblad gaan of iets dergelijks.

ook de naam van de quiz zelf kunnen aanpassen bij het bewerken van de quiz.

En het kunnen zoeken in een database zou inderdaad wel handig kunnen zijn.
Als je een muziekquiz maakt of in een thema werkt, dan kan je makkelijk al gebruikte vragen terug vinden.

Zelf rondes gaan maken (of bestaande verwijderen) lijkt me ook handig.

Dit wordt hoogstwaarschijnlijk de eerste nieuwe feature! Deze maand heb ik het even druk met mijn fulltime job. Maar daarna probeer ik weer wat liefde te geven aan de website :).

Namen kunnen aanpassen zet ik in de poll. Vaak vragen mensen me hoe ze dit kunnen doen. :slight_smile:

Mercikes voor jullie hulp en feedback @Jonezie en @Mirko

Een andere goede feature zou zijn om de shortcuts aanpasbaar te maken, is namelijk vrij onlogisch op een Qwerty toetesenbord :slight_smile:

Heb je qwerty al getest :hugs:? Zou perfect moeten werken :star_struck:. Als qwerty gebruiker heb ik dit vanaf het begin er ook ingestoken. Ik toon de qwerty shortcuts niet naast de vragen omdat de meeste Belgen op azerty zitten en de UI te verwarrend zou worden. Je kan zelfs de nummers 1, 2, 3, 4, … gebruiken op je toetsenbord.

Hier al zicht op of dit er nu komt (de foto’s of filmpjes in eerste ronde)

Komt er zeker nog aan (werkt al op mijn lokale machine). Moet juist nog de editor aanpassen zodat het uploaden van afbeeldingen en youtubelinks werkt. Heb het even heel druk gehad met mijn werk waardoor updates moesten worden uitgesteld.

enig idee of dit zou lukken tegen half juni?
'k wil u nie opjagen maar gewoon weten of ik er rekening mee moet houden of niet :wink:

Zou moeten lukken @Jonezie. Heb weer wat meer tijd :slight_smile:

top van jou! #held :grin:

Nog steeds haalbaar ? Want ik zit met een quiz en ik zou anders een eigen html pagina maken met deze zaken. Gene stress !

Idd, best een backup plan voorzien met html / powerpoint / Google Slides. Is nog complex de hele uploadflow omdat je foto / video en muziek moet kunnen uploaden. Speelengine zelf ondersteunt dit al. De editor aanpassen is het grote werk.

ik veronderstel dat het er niet meer komt tegen volgende week :wink: