Weg met premium credits?

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening omtrent het veranderen van het creditsysteem.
Mijn voorstel zou zijn om met passen te werken ipv een credit per quiz. Met een dagpas van 2,99 eur zou je bijvoorbeeld 12u onbeperkt kunnen quizzen. Met een weekpas een weekje,…

Vele gebruikers zijn namelijk bang om credits te verliezen door per ongeluk hun browser af te sluiten (los van het feit dat een unieke url eigenlijk tot 7 dagen na aanmaken kan worden geopend).

Wat denken jullie? Andere ideeën?

Mening van gebruiker Elias via de chat op de website:

Toch denk ik dat als je de prijzen een beetje laat zakken, dat er meer mensen gaan betalen. Ik stel maar voor: wat als je voor 1 quiz €1,5 zou vragen,

voor 3 quizen vraag je 4 euro en

voor 5 vraag je 7euro.

Ik weet dat is veel minder dan wat je nj vraagt, maar ik denk dat ze dan rapper gaan betalen.

Moest je liever met passen werken dan zou ik dat naast het systeem van nu doen, stel dat je dan voor een ‘24urenpas’ 2 euro vraagt, dat is net goedkoper dan 3 aparte quizen, dus gaan ze rap de 24urenpas nemen.

Voor een 2dagenpas vraag je 4euro

Voor een weekpas kan je dan 10euro vragen.

Wat je misschien dan best ook doet is dat je bij die weekpas 5 quizen krijgt… Zodat als je dan net geen 5 quizen gespeeld hebt, je ze een andere keer kan spelen, heb je er wel 5 gespeeld dan zijn ze op en kan je maar een week spelen.

Oja misschien kan je een soort rostjespot maken, ik weet niet of jij dat kent maar dat is een pot waar mensen hun klein geld insteken zoals 1,2,5,10 centen…

Natuulijk kan je dit niet via een website doen dus wat als je een bedrijf zoekt dat bijvoorbeeld per like 10 cent geeft aan jou of per keer dat iemand hun bericht deelt op facebook 10 cent ofzo, dan kunnen wij jou kosteloos helpen om geld in te zamelen.

Gebruiker Wim:

Kan je ook niet het principe van de dagpas toepassen op één quiz? Als een quiz reeds gestart werd en je start deze een tweede keer, krijg je de melding van de vorige sessie… Of je start die opnieuw op of je valt terug op de bestaande. Iemand die dezelfde quiz echt twee keer opstart op twee plaatsen lijkt me vrij zinloos.

Principe van de dagpas dekt niet een event zoals een slimste mens van het dorp. Daar worden mss meerdere quizes gespeeld, mss simultaan, en dat zo heel nadelig zijn voor jou.

Dagpas moet ook eerder 24h pas zijn… Denk aan quiz bij oudjaar,… Loopt mss over middernacht…

Ik heb er geen probleem mee met het huidig model. Wat is een paar euro’s voor een spelletje. Jouw werk moet ook betaald worden.

Op café kost een pintje 2€ en dat is geen probleem… Eender welk model is prima voor mij.

Ik denk inderdaad dat de prijs wel schappelijk is. Een quiz speel je telkens met 3 of vier mensen. Dat komt op een halve euro per persoon om een leuke quizavond te beleven met relatief weinig moeite.

Ik heb ook al even met het gedacht gespeeld om eerder per ‘bestaande quiz’ mensen te laten betalen. Maak je zelf een quiz, dan kan je die gratis splen. Speel je een bestaande/publieke quiz dan kan je die ‘unlocken’. Zo zou er zelfs een kleine marketplace kunnen bestaan waarbij eender welke gebruiker een quiz kan maken en daarvoor beloond wordt per keer iemand 'm speelt. Iedere quiz zou dan een rating kunnen krijgen…

Een market place kan zeker een aanwinst zijn. met paypal ook doenbaar op korte tijd. maar dit platform zal wellicht nog moeten groeien. Maar hoe weet je of iemand zijn quiz goed is ? Als je vooraf de vragen kan zien, kan je nabouwen. Indien niet, dan is je quizavond een risico… Misschien moderators & feeders inbouwen die vragen kunnen valideren, en anderen die vragen kunnen toevoegen. Hoe meer jouw aangeleverde vraag wordt gebruikt in een quiz waarvoor werd betaald, hoemeer credit je opbouwt, Je zou dan wel een soort link moeten behouden naar de databasevraag. Er valt over te discussieren :slight_smile:

Yes, inderdaad net zoals een wikipediapagina of forum met moderators werken die ik vertrouw. Moderators zouden dan premium account kunnen krijgen in ruil voor hun hulp.