Veelgestelde vragen

Ik heb per ongeluk het scherm van mijn browser gesloten. Moet ik nu een nieuwe quiz opstarten?

Nee, je kan de url gewoon heropenen (tot zelfs 7 dagen na het starten van je quiz). De url wordt ook telkens naar je e-mailadres gestuurd ter herinnering. Of je kan natuurlijk je browsergeschiedenis raadplegen. Niet onbelangrijk, alle scores en spelersnamen gaan niet verloren als je per ongeluk het scherm afsluit.

Kan ik filmpjes uploaden zonder Youtube te moeten gebruiken?

Nee, dit kan niet. Deze site maakt gebruikt van Youtube omwille van zijn upload- en afspeelsnelheid. Persoonlijke video’s kan je als verborgen markeren zodat anderen die niet zomaar kunnen zien.

Ik zie de antwoorden op het deelnemersscherm?

Dan heb je momenteel het scherm voor de bediening open staan. De computer waarmee je de quiz opstart, opent standaard het quizmasterscherm. Verwijder de 4-cijferige PIN-code op het einde van de url om snel te veranderen van scherm.

Mijn browser crasht wanneer ik een spelletje opstart?

Dan gebruik je waarschijnlijk een oude browser (of Internet Explorer). Hoog tijd om hier je browser up te graden: http://outdatedbrowser.com/nl.

Kan ik offline spelen?

Nee, om Youtubefilmpjes af te spelen heb je internet nodig. Ook de synchronisatie van de schermen gebeurt online. Je kan wel vlot spelen met een sterke 3G/4G-verbinding die je met je smartphone kan delen.

Tips voor een ideale spelervaring

• Download en print deze kant-en-klare oorkonde (pdf) en geef ‘m aan de winnaar van je quiz.

53
Klik hier om deze oorkonde in PDF-formaat te downloaden.

• Om met meer dan 4 spelers te spelen kan je teams vormen: bvb. 4 teams van 2, 3x3, 3x2, 4x3, …
  • Gebruik een moderne browser (lees: geen Internet Explorer).
    Verwen je kandidaten door je laptop of tablet aan een televisie of beamer te hangen (HDMI).