Nieuwe layout gelanceerd

Om het bestaan van de website te garanderen heb ik besloten om volledig te breken van de dsmtw-huisstijl. Wat vinden jullie ervan? Ik twijfel nog sterk over het lettertype… :slight_smile:

ik vind het juist leuk dat het een beetje op dsmtw lijkt! daarom zou ik het lettertype niet veranderen, dat is ook de reden waarom ik ben blijven plakken bij deze site :slight_smile:

Begrijp ik! Maar ik wil geen inbraak doen op een bestaande merknaam aangezien deze site meer is geworden dan een hobbyproject. Vandaar de wijziging :slightly_smiling_face:

Ik vind dit een logische stap. Ik hoop dat er wel nog deuntjes in blijven. Is wel leuk om er wat spanning in de steken met de klokje dat tikt.

Verder hoop ik dat je dit verder uitbouwt naar meer mogelijkheden.

=> bvb.

• keuze van punten optellen of seconden aftikken
  • usb-knoppen (http://usbbuttons.com/) elke knop is een andere keyboard shortcut bvb.
  • eigen database aanleggen van vragen (zodat je later kan kiezen uit eigen of publieke database)
  • voor elke vraag de mogelijkheid om een filmpje of foto te tonen
  • bij de foto ronde de mogelijkheid om een 2e foto te tonen bij de herhaling (de eerste foto bvb. een vraag en bij de herhaling de oplossing).
  • zelf rondes aanmaken.
    • combi van vraag / foto / filmpje / geluid / gok-vraag / knop-vraag (om het snelst afdrukken)

de meeste zaken zitten er nu al in, als je gewoon zelf kan puzzelen dan is de sky the limit. Er zijn veel chiro’s en verenigingen die dit zouden willen gebruiken. En bvb. een aantal vaste schema’s gratis. En wil je zelf puzzelen betalend.

Nogmaals bedankt voor het vele werk. Top initiatief !

Waarom niet de mogelijkheid geven om lettertypes te kiezen alsook de achtergrond en de naam van de rondes.

Dan ligt de eindverantwoordelijkheid bij de gebruiker. Kies ik dan voor een slimste mens achtergrond dat is dat mijn verantwoordelijkheid.

Het zou uiteraard wel leuk zijn als je de slimste mens kan “nabouwen”, inclusief de namen van de rondes.

Ligt ook in lijn van “play a quiz”. Eender welke quiz, dus ook customizable.

De deuntjes die er nu inzitten blijven sowieso bestaan. Die heb ik aangekocht via audiojungle.com en hiervoor heb ik een geldige licentie.

• Inderdaad per vraag media toevoegen zou heel cool zijn. Dan moet je niet meer sukkelen met een extra powerpoint. Ik heb een lokale versie van de software waarmee ik dat al kan: foto’s, filmpjes en geluid! Zal normaal niet al te veel werk vragen om dit ook online te zetten.
  • Ik zou eerst alle vragen willen categoriseren en zoekbaar maken. Ik krijg vaak de vraag van mensen: “Heb je vragen rond geschiedenis, cultuur,…?”.
  • Tweede antwoordfoto voor de fotoronde wordt inderdaad dringender: zeker bij logorondes of foto’s waarbij zaken worden geblurd.
  • Een afdrukknop zou eigenlijk snel en eenvoudig via de smartphone kunnen (de unieke url openen en dan je team selecteren). Iedere team zijn smartphone werkt dan als een soort van afstandsbediening.

Ik ga misschien een aparte forum thread maken met daarin een roadmap voor de website. Zou cool zijn dat iedereen dan ideeën deelt.

DSMTW gebruikt een lettertype die je eigenlijk vrij kan aankopen. Ik heb die licentie zelfs gekocht.

Tijdens het spelen kan je nu al de achtergrondkleur (11 kleuren) veranderen. Dat is al een eerste goeie stap denk ik. Inderdaad zelf de namen van de rondes kunnen kiezen is nog zo stom niet :smiley:

Dag Roel,

Hoe werkt het om de achtergrondkleur te veranderen? Ik vind het niet onmiddellijk terug.

(Hé, wat een leuk idee en wat een ongelooflijke fijne uitwerking, die SMTW site!)

@Faan.de.bisschop tijdens het spelen kan je links onderaan klikken op de knop “Kleur”. Het tweede kleurtje is rood :wink:. De achtergrondkleur van de vrageneditor kan je niet veranderen en lijkt me ook niet nodig.