Geen geluid meer


#1

Al redelijk veel quizzes gespeeld via deze website en altijd perfect verlopen, maar vandaag liep het mis. Er is geen enkel (achtergrond)geluid meer op de website.

  • Niet via Chrome, niet via Firefox (allebei allerlaatste versie).
  • Alle volumes staan op maximum
  • Systeemgeluiden, geluid in andere games en zo werken wel perfect.
  • Geluid van andere websites (YouTube, sound board websites, enz.), in andere tabs, werken wel goed.
  • De audio instellingen specifiek voor deze website in Chrome staan goed.
  • Als ik de debugger open in Chrome, dan krijg ik in de console wel deze melding een of meerdere keren:
    howler.js:2283 The AudioContext was not allowed to start. It must be resumed (or created) after a user gesture on the page. https://goo.gl/7K7WLu
  • Ik voer heel regelmatig Windows Update uit (nieuwe security policy?)

Windows 10.0.17763
Chrome 71.0.3578.98

Zijn er al andere gebruikers die dit gemeld hebben?

UPDATE: Net ook getest op een andere pc met nieuwe en oudere versies van browsers, ook geen geluid. Firefox debug console geeft “De aan decodeAudioData doorgegeven buffer bevat een onbekend inhoudstype.”


#2

De howler.js demo speelt geluid goed af (https://howlerjs.com/#player).

Is het mogelijk dat de geluidsbestanden simpelweg niet meer bestaan of opvraagbaar zijn?
/sounds/correct.* enz.


#3

Gisteren gequized en alles werkte perfect. Internet gewoon over gsm en 4g.


#4

Alles heeft te maken met de recent gewijzigde autoplay policy van vele browsers. Om geluiden te synchroniseren over alle schermen luisteren de aangesloten quizvensters naar een server en spelen ze zelf (m.a.w. autoplay) de geluiden af die op dat moment nodig zijn. De demo van Howler daarentegen valt onder geluiden afspelen nadat een gebruiker op iets klikt.
Ik wacht tot er meer duidelijkheid is, zie:


#5

Waarschijnlijk doordat je de site al een tijdje gebruikt dat je browser kwis.app op de whitelist heeft gezet mbt autoplay. Voor iedere gebruiker zal dit, als ik die nieuwe policy mag geloven, anders zijn.


#6

Inderdaad, ik vreesde al dat het de autoplay policy was. Aangezien ik geen premium tijd meer heb, kan ik volgende workaround niet testen, maar misschien kan jij dat?

  • In Chrome de volgende url bezoeken: chrome://flags/#autoplay-policy
  • Dan bij Autoplay policy kiezen voor No user gesture is required

#7

Kan door de Media Engagement Index (MEI) inderdaad zijn dat sommige gebruikers nog geluid zullen hebben… waarschijnlijk tot ze hun browsergegevens wissen.


#8

Bij mij werkt ie op Chrome als ik dat aanvink. :+1:

Hopelijk komt er zoiets binnenkort waarbij de gebruiker zelf kan kiezen:
2018-08-13-13-27-14-ca343c
Simpel en duidelijk (ipv een vage MEI die voor iedereen anders is)